COVID-19 i związana z nim pandemia mocno odbiły się na rynku gastronomicznym. Restauracje mogą realizować zamówienia na wynos, co znacznie ogranicza ich dochody. W zeszłym roku przedłużono korzystanie z ogródków gastronomicznych do końca listopada, obniżce uległy także koszty korzystania z przestrzeni na ogródki gastronomiczne – restauracje płaciły 1 grosz za metr kwadratowy. W 2021 roku również możemy spodziewać się niskich cen wynajmu przestrzeni na ogródki gastronomiczne.
Kolejnym rozwiązaniem w sezonie zimowym okazały się być stoiska promocyjne, przy których można było zamówić głównie przekąski i napoje (również alkoholowe). Klienci, którzy równie mocno wyczekują ponownego otwarcia gastronomii, chętnie korzystali ze stoisk. Zarówno ogródki gastronomiczne, jak i stosika promocyjne wymagają ogrzewania – bezpiecznym, wydajnym i niedrogim sposobem jest użycie promienników ciepła.
Promienniki dla gastronomii – sposób na zapewnienie komfortu klientów, za niewielki koszt
Jeszcze zanim nastąpił pierwszy lockdown, sporo restauracji i pubów posiadających swoje ogródki gastronomiczne korzystało z różnych metod odgrzewania tej przestrzeni. Często w oczy rzucały się gazowe parasole grzewcze. Nawet przed pandemią można jednak zauważyć było trend wymiany tych urządzeń na promienniki ciepła.
Promienniki podczerwieni dla gastronomii to zdecydowanie tańsze rozwiązanie – koszt użycia promiennika o mocy 2kW przez godzinę to mniej niż 1 zł. Promienniki są ponadto dużo bezpieczniejsze, niż parasole gazowe. Nie ma możliwości wybuchu lub zaprószenia ognia – promienniki wykorzystują do ogrzewania podczerwień.
Ogrzewanie promiennikami – bezpieczne ciepło w gastronomii
Podczerwień jest wykorzystywana powszechnie w medycynie. W przeciwieństwie do ultrafioletu, jest to bezpieczny rodzaj promieniowania. Co więcej – w przypadku poparzeń ultrafioletem (np. w solarium lub zbyt długim opalaniu bez kremu z filtrem), najskuteczniejszą formą doraźnej pomocy jest właśnie naświetlenie podczerwienią.
Wniosek jest prosty – w dobie pandemii i ograniczonych dochodów, zakup niedrogiego w eksploatacji i całkowicie bezpiecznego promiennika to inwestycja, która szybko się zwróci. Zwrot inwestycji to nie tylko kwestia pieniędzy – to także komfort klientów, którzy chętniej odwiedzą ogródek gastronomiczny lub stoisko promocyjne (jeżeli nadal będzie to jedyna forma sprzedaży poza sezonem).
Promienniki dla gastronomii – jakie mają zalety?
Promienniki to niedrogie i bezpieczne sprzęty, ale mają jeszcze inne zalety, o których warto wspomnieć.
• Łatwość obsługi – wystarczy włączyć urządzenie, nie trzeba rozpalać żadnego ognia
• W przeciwieństwie do gazowych ogrzewaczy – są bezwonne
• Błyskawicznie emitują ciepło – nie podgrzewają zimnego powietrza
• Są znacznie wydajniejsze od gazowych ogrzewaczy
• Zajmują niewiele przestrzeni
• W zależności od modelu – mogą być montowane na stałe lub przenośne
Wymogi Sanepidu – gastronomia, a promienniki ciepła
Wymogi Sanepidu dotyczące odbioru lokalu gastronomicznego oraz prowadzenia placówki gastronomicznej nie uległy zmianie. W czasach pandemii COVID-19 pojawiły się jedynie obostrzenia, które mocno ograniczyły – a także w pewnym okresie uniemożliwiły – funkcjonowanie restauracji i pubów. Wymogi Sanepidu dotyczą przede wszystkim produkcji i przechowywania żywności oraz utrzymania czystości lokalu.
Promienniki ciepła służą wydajnemu i bezpiecznemu ogrzewaniu przestrzeni – zwłaszcza na zewnątrz lokalu – i zakup tych urządzeń nie skutkuje żadnymi negatywnymi konsekwencjami ze strony Sanepidu. Warto skorzystać z profesjonalne firmy, która nie tylko dostarcza produkt, ale także zajmie się zaplanowaniem rozmieszczenia promienników ciepła i ich montażem.
Optymalne ulokowanie promienników gwarantuje efektywne ogrzewanie przestrzeni przy bardzo niskich kosztach eksploatacji sprzętów. Zakup promienników – w trakcie pandemii oraz na czas, kiedy restauracje i puby będą mogły funkcjonować normalnie – to dobra inwestycja.